onsdag 31 oktober 2018

Vecka 44: Ju mer man gör sig av med av ägodelar desto lättare blir livet... och nu var kurserna slut.

Ju mer man gör sig av med av ägodelar desto lättare blir livet... – Det är ju något alla hållder med om men väldigt få som gör något åt det. Möjligen de som börjar bli gamla och inser det verkliga värdet i meningen. Det har jag gjort länge, men samtidigt har jag inte varit så mogen som jag önskat.
     När då en container stod på gården och alla hyresgäster kunde kasta överflödigt gods så insåg jag att jag skulle göra det också, men eftersom min stroke, dvs mina läkare tyckte inte att jag skulle ta i och några saker var mycket tunga så valde jag att anlita en flyttfirma som gjorde det på ca 1,5 timme inkl körning och avlastning då tiden gick ut redan vid 12-tiden på måndagen. 900:- kostade det och det var det värt. Lägenheten är ännu rymligare nu och lättare att städa. En hel del saker från huset försvann också, blixtutrustning och diverse stativ gick samma väg.
    Onsdag morgon var jag helt färdig med Sporaden, Svampkonsulenternas medlemstidning. Slutoriginalet anlände till Backmans i Gävle ca kl 09.10. De  brukar vara väldigt snabba så på fredag väntar jag mina exemplar i brevlådan...
     Torsdag ska jag 3-4 timmar ägna åt rekognocering igen trots att mina förväntningar på god svamptillgång är magra men det har varit en extrem torka även om förutsättningarna förbättrats något...   
    Fredag fm låg 6 st ex av Sporaden innanför ytterdörren.

Lördag och söndag morgon kl 08.30 körde jag till Vombs fure och guidade två olika entusiastiska vetgiriga svampgrupper i den alltid så härliga skogen. Visserligen var det kyligt men hela tiden fann vi nya fynd. Tack vare Stefan P. som tipsade om Vomb som enda vettiga alternativ efter den långa torkan så kunde jag säga hej och adjö till alla elever som kunde vara med. Känns faktiskt som om jag gör lite nytta i alla fall...
     Söndag eftermiddag släppte alla spänningar och jag sov säkert i omgångar ca 2 timmar och kunde ta igen mig. Veckan framför kändes skön då jag slapp alla plikter förutom ekonomiska och lite annat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar