torsdag 24 maj 2018

Vecka 21: Kan skönja slutet av arbetsveckorna nu och semester resp viloveckoar blir realitet....

Fjällticka i tidigt skede.
Svavelticka på prunus, vildkörsbär.
Svavelticka på pil som sett sina bästa dagar.
Måndag–torsdag: Trots alla jobb så tar jag mig ett träningspass varje dag och kroppen svarar positivt direkt. Trodde att det skulle ta längre tid efter så många års ”vila” från tuffare motion. Känner mig inte avskräckt så jag räknar med att mycket är återvunnet om 6-8 veckor. Känner att jag måste prioritera träningen, dvs 60-120 min varje dag! Bevakar mina svampfynd varje gång jag passerar mina fyndplatser och snart är allt färdigt att skördas.

Fredag:
Efter mikrofrukost så fick jag lust att kasta ut de mattor jag ändå lagt på mina svarta golv och körde till några mattaffärer för att leta. Till sist, nästan som vanligt köpte jag tio 60x90 cm entremattor som jag ska foga ihop till två långa 240 cm mattor med hjälp av sk seamtejp som man värmer på. Bättringsmålade lite på golven men ska nog ta en sista komplett strykning om några dagar.
Påbörjade också en ny akvarell enl den populära minimalistiska metoden. Avslutade kvällen med grillad kyckling, dvs ett enda lårben och några tomater.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar