onsdag 31 oktober 2018

Vecka 43: Allt går lite långsammare, både skönt och trevligt men väldigt olikt min personlighet....

Kanske det är så här min framtid ska bli, dvs mycket lugnare men samtidigt tråkigare. Använder mycket tid till att försöka förstå mig på den politiska situationen i Sverige och det är nästan omöjligt, särskilt som jag har förstått hur mycket intrigerande och många har både särintressen och egenintressen i nästan allt.
    En gång tänkte jag att jag skulle ge mig in i politiken och försöka göra någon nytta där men ju mer erfarenhet jag skaffat mig, mu mer jag läst och observerat så inser jag att det mesta är ganska ruttet. Förstår varför många bra, kloka, intelligenta och produktiva människor ställer sig utanför. Och det senaste halvåret har verkligen besannat den känslan. När t o m familjemedlemmar lägger sig i något de inte har att göra med, dvs den ”heliga” friheten att bevara sin politiska hemvist okänd. Det upprörde mig mycket för ett år sedan då jag på polsk TV såg och hörde hur många familjer oroades över att politiken skär genom familjesamhörigheten. Och så har jag själv utsatts för det. Blod verkar inte längre vara tjockare än vatten. Trodde att politik och religion inte kunde spräcka eller skära itu familjer. Trodde sådant hörde till forntiden. Men inte. Men nu finns något som är värre, dvs politiska uppfattningar och ställningstaganden har blivit mer än Gud!
     Får nog ta sådant med i beräkningen framöver. Snart finns inget ”heligt” överhuvudtaget.
Möjligen vad man tjänar, eller något liknande.
    Nåja, hela veckan har jag tagit det lugnt och har nog aldrig hänt att så lite har blivit gjort men tydliga besked är svårt att få från läkare. Om 2 1/2 månad blir det uppföljning av stroken i Trelleborg och om två veckor ska en gammal rotfyllning göras om. Sedan väntar bihålebehandling än en gång. Det var så nära tortyr man kan komma. 10 sköljningar och dubbla långa antibiotikakurer. Var bra ett tag, men oddsen är dåliga att mitt tandben någonsin ska bli bra.
     Låter som en muntergök. Men exkursionerna blev inställda denna vecka men kommer tillbaka nästa. Ser fram emot dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar