fredag 18 maj 2018

Vecka 20: Blandade verksamheter hela veckan med små pauser

Måndag-fredag: Dagarna går omärkligt överlappar varandra och det mesta går i ett kör och särskilt om jobb som liknar dem jag ägnat mig åt de senaste 45 åren. Visserligen är varje uppdrag nytt och tur är det men det känns inte så meningsfullt längre då jag inte längre är familjeförsörjare. Nu är det nästan hobbybetonat. Sedan spränger jag in en och annan måltid, max två per dygn för det är inte särskilt kul att varken laga eller att äta. Hur kul är det att tanka? Ska helst gå fort. Jag har ett projekt just nu och det är att äta allt det jag fryst ner de senaste månaderna av den enkla anledningen att jag har slut på tomma förvaringsburkar. Inte en enda fanns för två veckor sedan och inte ett enda lock! Nästan katastrof. Nu har jag minst 18  tomma igen och jag ska nog inte göra en enda infrysning nu innan samtliga burkar är tomma och med andra ord, innehållet uppätet. Det blir en billig månad.

Onsdag: Gick på ett möte i ett nytt svedalaparti, ”Vi som älskar Svedala”, låter lite löjligt, men vet man inget kan man inte ha någon åsikt. Ville bara se vad som var på gång och syftet är att ordna 300 jobb istället för de 300 som kommunen vill ordna till det impopulära fängelset som planeras... Gott syfte i alla fall. Deltagarna var nog politiker de flesta och väl insatta i Svedalas uppbyggnad. Lämnade mitt visitkort till tre personer jag bedömde som intressanta för mig. Ska nog hälsa på om några veckor igen.
    Varje kväll blir det ett träningspass och jag känner mig väldigt nöjd efteråt men träningsvärken kommer som kvitto. Enligt nya rön så är det ingen verklig träningsvärk orsakad av överträning utan inflammation! Bara för att musklerna jobbat otränade? Vet inte om jag ska tro det. Men nu är det underbart i skogarna häromkring och jag har hunnit plocka lite vårmusseroner och fann häromdagen svavelticka på tre ställen i bokskogen. Om en vecka är de färdiga att skördas.

Fredag: Alla akuta jobb som kommit in är avslutade så det kändes nästan som semester att köra till Ikea och kompletteringshandla div inredningsdetaljer men också granska några svampplatser för att se om och när de väntas ge skörd...I grannlandet Polen har karljohan visat sig söder om Warszawa, nära den plats jag ska besöka så småningom.

Lördag-söndag:  Fortfarande ständiga jobb och börjar känna mig mätt. Längtar lite efter vila, dvs då jag inte behöver göra något andra har bestämt men med viss insprängning av motion, cykling, svampletning osv så är det ändå uthärdligt. Nästa vecka ska allt vara klart.
Cyklingen går ganska bra och jag finner att jag lite har återtagit mycket av det jag tappat. Märkligt – för om ett halvår är jag 72 och jag behöver bara 20 min att värma upp och kommer allt närmare gamla dagars pulszoner. Tänk så muskelminnet fungerar, fantastiskt. Passade på att besöka KVIS och titta på Gretas tavlor. Hade ingen aning om att hon hade sådan bredd på sitt måleri. Överraskande och glädjande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar