lördag 4 augusti 2018

Vecka 31: Plötsligt mycket jobb igen i värmen och allt blev klart fredag 3 augusti...

En av mina kunder, en bröllopskoordinator, med fint nätverk i norra Skåne samarbetade jag redan förra veckan och ca 8 trycksaker låg i pipelinen, Välkomstbrev, Vigselprogram, Bordsplan, bordsskyltar, namnskyltar, Meny inkl presentation av alla gästerna och slutligen tackbrev, ännu ej klart. Dessförinnan fanns en elegant inbjudan samt en sk förinbjudan inlagd i en guldfärgad kartong med magentafärgat band. Allt specialutformat samt ett monogram.
     Det kommer några sådana uppdrag per år förutom några andra fasta kunder. Behöver vara kvar i kunskapen samt branschen och så är det ett bra tillskott till pensionen. Slutligen blev det ändå ett fel vilket gjorde att jag var tvungen att hämta upp omtryckningen kl 09 fredag och åka till Båstad, 28 mil t o r. Tog en promenad i småbåtshamnen. Solen stekt redan men det var lite folk på stranden. Undrade varför... Båstad har verkligen utvecklats, vuxit ut åt alla håll och folklivet är intensivt men kl 10 var det lugnt på stranden.

Utsikt från Badkrukan, en slags badanordning där man kan byta om, duscha, fika mm och längst bort ser vi lite av det yttersta av Bjäreehalvön med de kända stenformationerna på Hovs hallar.
Mot den varma kvällen blev det ändå en rejäl cykelrunda där jag passade på att besöka utegymmet i Torup som jag nog inte ens tänkt på de senaste 25 åren. Känner att jag behöver stärka kroppen mer än bara via cyklingen. Det ska nog ingå i mitt schema varje vecka att åtminstone 1-2 ggr cykla dessa ca 10 km via vägar, skogsvägar och stigar och använda 15-20 min för att sedan fortsätta cykelturen, totalt 2 timmar.
      Idag lördag ska jag besöka Kvis som har nya utställare, Mor och son och i eftermiddag är ännu en cykelrunda inbokad, kanske bara 90 min. Härligt att vara igång igen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar